هاگريوز - غدير - بايرن -دوب ی-ايران

بايرن مونيخ، قهرمان سنتي بوندسليگا، با تمامي بازيكنان خود در دبي اردو زد.

مردان فليكس ماگات، سرمربي بايرن تا چهاردهم ژانويه در اين كشور اردو خواهند زد.

پيش از پرواز تيم بايرن به دبي "اوون هارگريوز" دچار بدبياري شد. اين بازيكن خط مياني پس از انجام معاينه‌ها، فقط اجازه دارد در تمرين‌هاي دو شركت كند. به اين ترتيب حضور اين بازيكن انگليسي در دور برگشت رقابت‌ها و به ويژه بازي نخست دور برگشت بوندسليگا برابر بوروسيا دورتموند با ترديد روبروست.

والرين اسماعيل و مهمت شول از جمله بازيكنان آسيب ديده بايرن هستند كه در اين اردو حاضر خواهند بود. به گفته ماگات هر دوي اين بازيكنان مي‌توانند در تمرين‌هاي محدود بايرن شركت كنند.

علي كريمي، بازيكن ايراني بايرن مونيخ هم به طور مستقيم از ايران راهي دبي شد.

ماگات در پايان تعطيلات و مرخصي گفت اين توقف و تعطيلات بسيار خوب بود. خوشحالم كه اكنون كارها ادامه مي‌يابد و ما مي‌توانيم رقابت‌ها را از سر بگيريم

دايسلر هم از ديگر حاضران اردوي بايرن در امارات خواهد بود.

 

 

بكن باوئر: هارگريوز در ازاي ‪ ۳۰‬ميليون يورو فروشي است.

"فرانس بكن باوئر" رييس باشگاه بايرن مونيخ‌آلمان روز جمعه براي مذاكره در مورد فروش "اوون هارگريوز" هافبك انگليسي اين تيم در ازاي يك پيشنهاد ‪ ۳۰‬ميليون يورويي به باشگاه منچستريونايتد، اعلام آمادگي كرد. 

بكن باوئر در ستون يادداشت هميشگي خود در روزنامه ورزشي " بيلد " نوشت: فقط دريافت چنين پيشنهادي ممكن است باشگاه بايرن را براي فروش هارگريوز وسوسه كند.

وي گفت: اگر منچستر يونايتد با پيشنهاد ‪ ۳۰‬ميليون يورويي به ديدارمان بيايد، در مورد آن فكر خواهيم كرد. اين تنها رقمي است كه به ما امكان مي- دهد در بازار نقل و انتقالات وارد شويم.

بايرن تاكنون از هر نوع مذاكره با منچستر در مورد بازيكني كه قيمت او بويژه در طول رقابت‌هاي جام جهاني و ديدار انگليس - پرتغال، افزايش قابل توجهي يافته، خودداري كرده است.

اظهارات جديد قيصر فوتبال آلمان درتناقض با موضع "كارل هينز رومنيگه" مديرعامل بايرن به نظر مي‌رسد.

رومنيگه در ماه اوت، در واكنش به درخواست منچستر براي جذب اين بازيكن كانادايي‌الاصل مدعي شد هارگريوز به هيچ وجه فروشي نيست و هنگامي كه شنيد او براي پيوستن به منچستر ابراز تمايل كرده، به وي اخطار داد.

هارگريوز ماه گذشته توضيح داد علاقمندي وي براي پيوستن به منچستر صرفا به خاطر بازي در ليگ برتر انگليس است و انگيزه‌هاي مالي نداشته ، اما بكن باوئر معتقد است: كاملا طبيعي است بخواهيم بازيكني را كه‌به تازگي قراردادش را تمديد كرده و فقط به خاطر پول بيشتر مي‌خواهد به تيم ديگري برود، نگه داريم.

هارگريوز در سال ‪ ۱۹۹۷‬به بايرن پيوست و فصل قبل، قراردادش را تا سال ‪ ۲۰۱۰‬تمديد كرد.

 

 

پخش مستقيم مسابقه تيم ملي فوتبال ايران و هامبورگ از كانال ورزشي آلمان"د.اس.اف"

شبكه تلويزيوني ورزشي "د.اس.اف" آلمان اعلام كرد كه مسابقه دوستانه بين تيم ملي فوتبال ايران و تيم هامبورگ آلمان را بطور مستقيم پخش مي‌كند.

اين مسابقه قرار است در چهارچوب مسابقات دوستانه چهارجانبه روز دوشنبه ‪ ۱۸‬دي‌ماه در ورزشگاه شهر دوبي امارات عربي متحده برگزار شود.

در اين دوره از مسابقات تيم ملي فوتبال امارات متحده عربي و نيز تيم فوتبال باشگاه اف.پ.اشتوتگارت آلمان هم حضور دارند.

تيم ملي فوتبال كشورمان همچنين روز چهارشنبه ‪ ۲۰‬دي ماه نيز در مقابل تيم فوتبال باشگاه اشتوتگارت در اين مسابقات به ميدان خواهد رفت.

تيم فوتبال باشگاه هامبورگ در فصل جاري مسابقات بوندسليگاي آلمان با كسب تنها ‪ ۱۳‬امتياز از مجموع ‪ ۱۷‬مسابقه، با ارايه بازي‌هاي بسيار ضعيف در مكان هفدهم جدول قراردارد و حتي امكان دارد براي نخستين بار در تاريخ اين باشگاه به ليگ دسته دوم فوتبال اين كشور هم سقوط كند.

در اين حال تيم فوتبال باشگاه اف.پ.اشتوتگارت با كسب ‪ ۳۲‬امتياز از مجموع ‪ ۱۷‬مسابقه در مكان چهارم اين مسابقات از موقعيت بهتري برخوردار است.

 

 

 

 

خلاصه‏اى از واقعه غدیر

اعلان عمومى براى سفر حج
در سال دهم هجرت،به دستور الهى آخرین سفر پیامبر صلى الله علیه و آله به مکه براى تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه علیهم السلام آغاز شد.در این سفر بیش از یکصد و بیست هزار نفر آنحضرت را همراهى کردند که در شرایط آن زمان سابقه نداشت.

بلافاصله پس از پایان مراسم حج،اعلام شد همه حجاج از مکه خارج شوند و براى برنامه‏اى مهم در غدیر خم که کمى قبل از محل جدا شدن کاروانها بود حضور یابند.

سه روز پس از پایان مراسم حج،سیل جمعیت به سوى غدیر حرکت کردند.

اجتماع عظیم در غدیر
با رسیدن به محل موعود،فرمان توقف از سوى پیامبر صلى الله علیه و آله صادر شد و مرکبها از حرکت ایستادند و مردم پیاده شدند و هر کس جائى براى توقف سه روزه آماده کرد.

به دستور پیامبر صلى الله علیه و آله،سلمان و ابو ذر و مقداد و عمار زیر چند درخت کهنسال را آماده کردند و روى درختان،پارچه‏اى به عنوان سایبان قرار دادند.در زیر سایبان،منبرى به بلندى قامت پیامبر صلى الله علیه و آله از سنگها و روانداز شتران ساختند به طورى که حضرت هنگام خطبه بر همه مردم مشرف باشند.

هنگام ظهر،پس از اداى نماز جماعت،پیامبر صلى الله علیه و آله بر فراز منبر ایستادند و امیر المؤمنین علیه السلام را فرا خواندند تا بر فراز منبر در سمت راست حضرت بایستند .قبل از شروع خطابه،امیر المؤمنین علیه السلام بر فراز منبر یک پله پائین‏تر در طرف راست آنحضرت ایستاده بودند.

سخنرانى پیامبر صلى الله علیه و آله
پیامبر صلى الله علیه و آله نگاهى به سمت راست و چپ جمعیت نمودند و منتظر شدند تا همه مردم در مقابل منبر اجتماع کنند.سپس سخنرانى تاریخى و آخرین خطابه رسمى خود را براى جهانیان آغاز کردند.با در نظر گرفتن این شکل خاص از منبر و سخنرانى که دو نفر بر فراز منبر در حال قیام دیده مى‏شوند به استقبال سخنان حضرت مى‏رویم که آنرا مى‏توان در یازده بخش ترسیم نمود:

پیامبر صلى الله علیه و آله در اولین بخش سخن به حمد و ثناى الهى پرداختند و صفات قدرت و رحمت خداوند را ذکر فرمودند،و به بندگى خود در مقابل ذات الهى شهادت دادند.

در بخش دوم،حضرت سخن را متوجه مطلب اصلى نمودند و تصریح کردند که باید فرمان مهمى درباره على بن ابى طالب علیه السلام ابلاغ کنم،و اگر این پیام را نرسانم رسالت الهى را نرسانده‏ام و ترس از عذاب او دارم.

در سومین بخش،حضرت امامت دوازده امام علیهم السلام را تا آخرین روز دنیا اعلام نمودند تا همه طمعها یکباره قطع شود.از نکات مهم در سخنرانى حضرت،اشاره به عمومیت ولایت آنان بر همه انسانها در طول زمانها و در همه مکانها و نفوذ کلماتشان در جمیع امور بود،و نیابت تام ائمه علیهم السلام را از خدا و رسول در حلال و حرام و جمیع اختیارات اعلام فرمودند .

براى آنکه هر گونه ابهامى از بین برود و دست منافقین از هر جهت بسته باشد،در بخش چهارم خطبه،پیامبر صلى الله علیه و آله با دستهاى مبارک بازوان امیر المؤمنین علیه السلام را گرفتند و آنحضرت را از جا بلند کردند تا حدى که پاهاى آنحضرت محاذى زانوان پیامبر صلى الله علیه و آله قرار گرفت.در این حال فرمودند:«من کنت مولاه فهذا على مولاه،اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله»،«هر کس من نسبت به او از خودش صاحب اختیارتر بوده‏ام این على هم نسبت به او صاحب اختیارتر است.خدایا دوست بدار هر کس على را دوست بدارد،و دشمن بدار هر کس او را دشمن بدارد،و یارى کن هر کس او را یارى کند،و خوار کن هر کس او را خوار کند».سپس کمال دین و تمام نعمت را با ولایت ائمه علیهم السلام اعلام فرمودند و بعد از آن خدا و ملائکه و مردم را بر ابلاغ این رسالت شاهد گرفتند.

در بخش پنجم حضرت صریحا فرمودند:«هر کس از ولایت ائمه علیهم السلام سرباز زند اعمال نیکش سقوط مى‏کند و در جهنم خواهد بود».بعد از آن شمه‏اى از فضائل امیر المؤمنین علیه السلام را متذکر شدند.

مرحله ششم از سخنان پیامبر صلى الله علیه و آله جنبه غضب الهى را نمودار کرد.حضرت با تلاوت آیات عذاب و لعن از قرآن فرمودند:«منظور از این آیات عده‏اى از اصحاب من هستند که مأمور به چشم‏پوشى از آنان هستم،ولى بدانند که خداوند ما را بر معاندین و مخالفین و خائنین و مقصرین حجت قرار داده است،و چشم‏پوشى از آنان در دنیا مانع از عذاب آخرت نیست».

سپس به امامان گمراهى که مردم را به جهنم مى‏کشانند اشاره کرده فرمودند:«من از همه آنان بیزارم».اشاره‏اى رمزى هم به«اصحاب صحیفه ملعونه»داشتند و تصریح کردند که بعد از من مقام امامت را غصب مى‏کنند و سپس غاصبین را لعنت کردند.

در بخش هفتم،حضرت تکیه سخن را بر اثرات ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام قرار دادند و فرمودند:«اصحاب صراط مستقیم در سوره حمد شیعیان اهل بیت علیهم السلام هستند».

سپس آیاتى از قرآن درباره اهل بهشت تلاوت کردند و آنها را به شیعیان و پیروان آل محمد علیهم السلام تفسیر فرمودند.آیاتى هم درباره اهل جهنم تلاوت نمودند و آنها را به دشمنان آل محمد علیهم السلام معنى کردند.

در بخش هشتم مطالبى اساسى درباره حضرت بقیة الله الاعظم حجة بن الحسن المهدى ارواحنا فداه فرمودند و به اوصاف و شئون خاص حضرتش اشاره کردند و آینده‏اى پر از عدل و داد به دست امام زمان عجل الله فرجه را به جهانیان مژده دادند. در بخش نهم فرمودند:پس از اتمام خطابه شما را به بیعت با خودم و سپس بیعت با على بن ابى طالب علیه السلام دعوت مى‏کنم .پشتوانه این بیعت آن است که من با خداوند بیعت کرده‏ام،و على هم با من بیعت نموده است .پس از این بیعتى که از شما مى‏گیرم از طرف خداوند و بیعت با حقتعالى است.

در دهمین بخش،حضرت درباره احکام الهى سخن گفتند که مقصود بیان چند پایه مهم عقیدتى بود :از جمله اینکه چون بیان همه حلالها و حرامها توسط من امکان ندارد با بیعتى که از شما درباره ائمه علیهم السلام مى‏گیرم بنوعى حلال و حرام را تا روز قیامت بیان کرده‏ام.دیگر اینکه بالاترین امر به معروف و نهى از منکر،تبلیغ پیام غدیر درباره امامان علیهم السلام و امر به اطاعت از ایشان و نهى از مخالفتشان است.

در آخرین مرحله خطابه،بیعت لسانى انجام شد.حضرت با توجه به آن جمعیت انبوه و شرائط غیر عادى زمان و مکان و عدم امکان بیعت با دست براى همه مردم،فرمودند:«خداوند دستور داده تا قبل از بیعت با دست،از زبانهاى شما اقرار بگیرم».

سپس مطلبى را که مى‏بایست همه مردم به آن اقرار مى‏کردند تعیین کردند که خلاصه آن اطاعت از دوازده امام علیهم السلام و عهد و پیمان بر عدم تغییر و تبدیل و بر رساندن پیام غدیر به نسلهاى آینده و غائبان از غدیر بود.در ضمن بیعت با دست هم حساب مى‏شد زیرا حضرت فرمودند :«بگوئید با جان و زبان و دستمان بیعت مى‏کنیم».

بیعت عمومى
پس از اتمام خطابه پیامبر صلى الله علیه و آله،دو خیمه بر پا شد که در یکى خود آن حضرت و در دیگرى امیر المؤمنین علیه السلام،جلوس فرمودند.مردم دسته دسته وارد خیمه حضرت مى‏شدند و پس از بیعت و تبریک،در خیمه امیر المؤمنین علیه السلام حضور مى‏یافتند و با آن حضرت بیعت مى‏کردند و تبریک مى‏گفتند.

زنان نیز،با قرار دادن ظرف آبى که پرده‏اى در وسط آن بود بیعت نمودند.به این صورت که امیر المؤمنین علیه السلام دست مبارک را در یک سوى پرده داخل آب قرار مى‏دادند و در سوى دیگر زنان دست خود را در آب قرار مى‏دادند.

وقایع سه روز در غدیر
در طول سه روز توقف در غدیر،پس از ایراد خطابه چند جریان به عنوان تأکید و به نشانه اهمیت غدیر به وقوع پیوست که شرح آن چنین است:

پیامبر صلى الله علیه و آله در این مراسم،عمامه خود راـکه«سحاب»نام داشتـبه عنوان افتخار بر سر امیر المؤمنین علیه السلام قرار دادند.

حسان بن ثابت از پیامبر صلى الله علیه و آله در خواست کرد تا در مورد غدیر شعرى بگوید،و با اجازه حضرت اولین شعر غدیر را سرود.

جبرئیل علیه السلام به صورت انسانى ظاهر شد و خطاب به مردم فرمود:«پیامبر براى على بن ابى طالب عهد و پیمانى گرفت که جز کافر به خدا و رسولش آنرا بر هم نمى‏زند».

مردى از منافقین گفت:«خدایا اگر آنچه محمد مى‏گوید از طرف توست سنگى از آسمان بر ما ببار یا عذاب دردناکى بر ما بفرست».در همین لحظه سنگى از آسمان بر سر او فرود آمد و او را هلاک کرد،و این معجزه غدیر تأیید الهى را بر همگان روشن کرد.

پس از سه روز مراسم پر شور غدیر پایان یافت،و آن روزها به عنوان«ایام الولایة»در صفحات تاریخ نقش بست.مردم پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشینان آن حضرت تا روز قیامت،راهى شهر و دیار خود شدند.خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و خداوند بدینگونه حجتش را بر همه مردم تمام کرد.

محمد انصارىفغدیر در آیینه کتاب ص 32

  
نویسنده : حميد ; ساعت ۱:٤۳ ‎ب.ظ روز شنبه ۱٦ دی ،۱۳۸٥